CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Sunday, December 4, 2011

Keluar Jalan-jalan...


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Penat yang teramat2 hari nie...bukan penat wat keje berat pun...tapi penat sebab terlalu banyak berjalan2...hehe

Hari nie alhamdulillah Allah memberi kelapangan untuk saya dan sahabat2 keluar berjalan2 sambil membeli barang2 keperluan diri dan bilik...

Keluar pukul 11:++ pagi dan balik dalam jam 5:++ petang..memang sakan berjalan...sebab tu lah kaki nie rase lenguh yang teramat2 sangat...hehe

Mula2 kami ke KP...kerana ada sahabat yang ingin cari barang di sana...dah alang2 nak masuk waktu makan tengah hari...terpaksalah kami cari tempat untuk mengisi perut kami yang sememangnya dari pagi lagi tak diisi...cari punya cari...tak ade kedai makan yang menarik perhatian..memandangkan food court di KP masih ditutup...dan kami pulak tak berapa fasih tempat makan yang sedap di sekitar KP...

Bincang punya bincang...timbang punya timbang...jadi kami terpaksalah memilih satu tempat makan di KP..kalau boleh kami sebenarnya nak elak makan di tempat nie...tapi keadaan 'memaksa'...(memaksa ker???hehe)

Tengoklah sendiri kami makan kat mane...jangan maraahhh^___^







Haaa...kat kedai ayam Pak Cik Putih nie lahhh....ermmm...jangan marah yea...kami tak der pilihan lain dah...kat sini jer rasanye yang sesuai...huhu

Ok lah...habis bab makan...lepas selesai makan, kami tunaikan kewajipan dulu dan barulah meneruskan perjalanan ke mydin dengan berjalan kaki...mula2 ingatkan jauh sangat2...tapi tak de lah jauh sangat pun...mungkin dalam 10 minit berjalan...sebelum sampai mydin singgah dulu kedai lain(lupa nama kedai)....borong kat situ sikit...barulah masuk mydin...

Kat dalam mydin tu kami memang pusing sampai rase macam nak tercabut kaki...barang tak payah cakap lah...memang agak banyak...lepas habis mebeli dan membelah di mydin barulah kami balik...

Sampai di kolej...sememangnya abang saya sedang menunggu bersama dengan isteri dan anak2nya...mereka dalam perjalanan pulang ke kampung kakak ipar di dungun...tapi singgah sebentar di kolej untuk menghantar barang kepada saya...pada mulanya agak berdebar2 untuk berjumpa dengan mereka pada kali pertama dalam keadaan saya yang berbeza...

Tapi alhamdulillah syukur pada Allah...segalanya tidak seperti yang saya sangka...Allah telah banyak mempermudahkan urusan saya dalam "hal ini"...Alhamdulillah...

Semoga ini akan menjadi salah satu pemangkin semangat saya untuk terus "istiqamah"...amin ya Rabb...

Saya sayang keluarga saya...

Dengan Allah,kepada Allah dan bersama Allah

*sangat2 penat...mau tido awal malam ini...
*kalau lah ada orang urut2 kaki nie...alangkah indahnya...hehe..

No comments:

Post a Comment

/>
cintaku dan cintamu bersatu demi mengejar cintaNYA. Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...