CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, April 21, 2011

Coretan Buat Sahabat...

Sahabat...
malam ini,tika ini,detik ini...
perasaan itu hadir lagi...
tidak mampu untuk aku simpan lagi...
ingin aku luahkan segala-galanya...

Sahabat...
masih segar dalam benak fikiranku...
saat kita dipertemukan...
tempat itu menjadi titik permulaan sebuah persahabatan...
masa itu menjadi tanda kita bertemu...
suasana itu menjadi saksi kisah kita...

Sahabat...
pada mulanya kita adalah dua insan yang asing...
aku tidak tahu kamu...
dan kamu tidak tahu aku...
tetapi kerana Allah kita saling mengenal...
kerana DIA kita menjadi akrab...

Sahabat...
disaat aku ingin merangkak,kau mengajar aku caranya...
disaat aku ingin bertatih,kau pimpim tanganku...
disaat aku ingin berjalan,kau tunjukkan aku arah...
disaat aku ingin berlari,kau beri aku sokongan...
dan disaat aku ingin terjatuh,kau sambut tanganku...
kau katakan "perjuangan ini pahit tapi ketahuilah syurga itu manis"...

Sahabat...
dalam senyumku kau ada...
dalam ketawaku kau hampiri..
dalam sedihku kau hadir...
dalam isak tangisku kau dekati...
kau ada disetiap detik waktu aku...

Sahabat...
sabarmu melayan karenahku membuatkan aku menangis...
kasihmu dalam membimbing aku membuatkan aku pilu...

Sahabat...
senyummu penyejuk hatiku...
ketawamu membahagiakanku...
kata-katamu mendamaikan ku...

Sahabat...
ketahuilah bahawa...
setiap kali dirimu bersedih...
aku turut merasakan kepiluan itu...
setiap kali dirimu terluka...
aku turut merasakan sakitnya...
setiap kali dirimu gembira...
aku turut tersenyum bahagia...

Sahabat....
jika pertemuan kita kerana DIA...
maka perpisahan kita juga kerana DIA..
tempat itu juga menjadi titik pengakhiran kita..
masa itu juga menjadi tanda perpisahan kita...
suasana itu juga menjadi saksi...
dan air mata itu menjadi bukti sebuah episod kan berakhir...

Sahabat...
tetapi tidak semudah itu...
pengakhiran itu bukanlah tanda berakhirnya ukhuwah kita...
perpisahan itu bukanlah tanda perpisahan buat selama-lamanya...
penyaksian itu bukanlah saksi yang benar...
dan berakhirnya episod itu bukan beerti akhirnya kisah kita...
bahkan bermulanya satu episod baru...

Sahabat...
masih jauh perjalanan kita...
terlalu banyak badai yang akan melanda...
duri ranjau masih banyak untuk kita tempuhi...
tetapi aku tahu...
kau mampu hadapinya dengan kuat...
kerna itulah doaku buatmu...
dan aku pinta panjatkanlah doa agar aku jua bisa menghadapinya...

Sahabat...
semoga kita kan bertemu lagi...
agar rinduku padamu akan terubat...
semoga dikau tetap terus gagah untuk berjuang dimedan jihad...
dan buat kali ini..
aku pula ingin membisikkan ke telingamu...
aku ingin katakan...
"sahabat,tiada perjalanan yang ditaburi kelopak-kelopak mawar berseri,tetapi hanya duri yang membawa kita kearah cinta ILAHI.biar pahit dirasakan indah,kerna diakhirat kelak ganjaran syurga itu lebih manis dan lebih indah.teruslah berjuang duhai sahabat yang aku cinta..."


*sajak ini lahir ikhlas dari hatiku khas buat eyma,eyra,yus,kak sue,kak nurul,kak dayah,kak aqmar,kak sara,zue,aien,kak yana,eyzah,kak wan,lyn dan semua sahabat2 seperjuanganku........dirimu begitu berharga...i love u all so much...semoga persahabatan kita kan kekal selama-lamanya... uhibukkum...



No comments:

Post a Comment

/>
cintaku dan cintamu bersatu demi mengejar cintaNYA. Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...