CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Monday, November 28, 2011

Buat Dirimu Bakal Suamiku...


Andai aku adalah tulang rusuk mu yang telah hilang...
Aku berharap...
Jika nanti Allah mempertemukan kita...
Kau akan selalu membimbingku agar aku menjadi muslimah solehah...
Yang nantinya akan menjadi bidadarimu disyurga...
Kerana aku ingin tetap bersamamu hingga ke syurga...

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anak-anak ku...
Aku berharap...
Kau akan membentuk mereka dengan akhlak Rasulullah...
Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat...
Yang bisa menjadi penegak panji-panji Islam...

Andai kau ditakdirkan untuk ku...
Aku berharap...
Agar kau bisa menjadi imam buat aku dan anak-anak kita...
Kau bisa menjadi pemimpin yang adil dan soleh dalam bahtera kita..

Andai kau ditakdirkan menjadi pemilik cintaku setelah Allah dan Rasulullah...
Aku berharap..
Kau bisa mencintaiku apa adanya...
Dan bisa menyikapi kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan...

Dan andai aku salah...
Tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan...
Agar kesalahan menjadi pelajaran yang manis buatku...

Andai aku marah...
Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu...
Agar marahku bisa berubah menjadi kelembutan...

Andai aku lupa...
Ingatkanlah aku dengan penuh kecintaan...
Agar nanti kau tetap menjadi suri teladan untuk aku dan anak-anak kita...

Kerana........

Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam mahligaiku...
Yang bisa selalu membawa aku ke jalan yang diredhaiNYA...
Jalan menuju syurgaNYA bersama dirimu...

.:: Aku ingin berpimpin tangan bersama mu menuju syurga yang abadi ::.

Dari Allah,kepada Allah dan bersama Allah

No comments:

Post a Comment

/>
cintaku dan cintamu bersatu demi mengejar cintaNYA. Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...